Har haft ont i magen två dagar och två nätter och vaknat av det. I  går natt vaknade jag tre gånger över att det skar som knivar i den. Gick på toa och kunde lätta på trycket lite varje gång men magen var fortfarande uppblåst och hård i går. När jag suttit på nån stol och skulle stiga upp så kändes det varje gång som att jag gjort hundra sit ups med träningsvärk efteråt. Hade skitont.

Var rädd att jag fått tarmfickor men kom fram till att det måste bero på att jag ätit mycket vindruvor och nötter de senaste två veckorna och att jag ätit kålrot vilken är ganska hårdsmält. I dag känns i alla fall magen mycket bättre om än inte helt bra. Det här var ett uppvaknande för vad jag stoppar i mig och framför allt hur mycket.

Nu har jag två korta arbetsdagar framför mig och sen är det ledig helg. Mycket bra.