Ja, så kom då äntligen lille Elliott, den efterlängtade lille krabaten! Pia och Alexandra skulle åka med buss till Göteborg kl 16 från Ske-kraft arena pga att Alexandra skulle spela basketturnering där nere, så kl 15 åkte vi, Pia, Anders, Alexandra, Hampus och jag upp till BB för ett snabbt besök. Trodde inte mina ögon när Elliott, endast några timmar gammal, även om han gäspade emellanåt, höll ögonen öppna hela tiden och så fin han var se’n! Välkommen till världen, nu börjar livet lilla vän! Han har förresten näsan efter mormor så det så. 🙂

Köpte lite kläder på Asplunds till honom innan vi kom dit. Maken till snackande expedit har jag nog aldrig mött.  Det var ägaren och tydligen välkänd för att kunna hålla låda. Trots detta så fick jag ett bra pris på alltsammans. Det måste ha varit minst halva priset om inte mer. Jo så var det, mer än halva priset, så då var det ändå värt att stå ut med karlns ordflöde.

I dag har jag tänkt att putsa lite förnster men om jag kommer till skott är en annan fråga. Just nu vill jag bara slappa. Ska ta fram lite kött och marinera. Den här gången blir det inte mycket olja i marineringen pga att oljan täpper till porerna och smaken kommer inte fram som den ska i köttet. Detta lärde jag mig i går när jag tittade på en kock i morgon-TV och det verkar ju faktiskt logiskt om man tänker efter. Ungefär samma sak är det ju med paraffin. Det finns ju i typ all cerat för läpparna och det gör de flesta beroende av ceraten pga att paraffin också täpper till porerna på läpparna så att de torkar ut och då vill man smörja mer hela tiden.

Hoppas att Anette och Anton har fått sova ordentligt i natt och att Pia och Alexandra har klarat av bussresan bra till Gbg när de kommer fram vid 9-tiden nu på morgonen. Inget illamående eller huvudvärk får jag hoppas.

Skönt med ledig dag men har tyvärr en långhelg på jobbet som väntar. Nu är det ju snart semester så det är bara att bita ihop. Det finns trots allt värre saker som händer här i världen.