Är ledig i helgen och i dag är det tänkt att jag ska börja med att putsa och skrapa målarfärg från två pinnstolar för att sedan måla dem solgula men fort har jag ändrat mig. Det blir lätt så när man lever som singel. Jag gör oftast vad som faller mig in om jag inte råkar ha en dag med en enorm självdiciplin eller inbokade tider. Mulet men hyfsat varmt i luften så vädret är i alla fall perfekt för lite utomhusjobb på altanen.

Frysdörren hade stått lite öppen förra natten pga att lådhyllan inte var tillräckligt inskjuten. Gissa om jag var nervös. Hade handlat och fyllt den proppfull. Jag klickade på knappen ”snabbinfrysning”, stängde dörren ordentligt och hoppades att allt var okej när jag kom hem från jobbet kl 15. Hade under dagen glömt bort incidenten men när jag cyklade hem så kom jag ihåg och hann få lite magont. Nu var ändå allt i sin ordning så det slutade lyckligt för den här gången.

Har sått gräsfrön en andra gång och hoppas att de fläckar som inte tog sig första gången ska göra det den här gången. Lite regn i helgen skulle inte skada.

Jag kommer nog som sagt att spendera min dag på altanen med att fixa stolarna, äta lunch och middag och dricka lite gott under tiden. Så länge det inte är kyligt så ska det bara bli skönt. Oftast blir ju altanen bara nyttjad under soliga timmar men varför inte även en mulen dag med att slå två flugor i en smäll. Välkommen att hjälpa till de/den inom familjen som har tid och lust. 🙂